Jumaat, 15 Februari 2013

PAS terus di persoal

Selagi PAS mengambil sikap berdiam diri berhubung persetujuan dalam pakatan pada 8hb Jan lalu, selagi itulah PAS akan didesak dan dipersoalkan berhubung isu kalimah Allah.  Seperti cakap Nik Aziz, beliau sudah tidak mahu campur tangan.  Jadi hanya tinggal Haji Hadi seorang diri sahaja sekarang.

Sememangnya, PAS benar-benar tersepit sekarang ini, di antara kehendak penyokong akar umbi PAS ( mahupun untuk menarik pengundi baru ) dan juga kehendak pakatan DAP dan PKR.

Ini adalah ujian terbesar bagi PAS, dan juga akan menjadi dalil kepada seluruh rakyat Malaysia, sama ada PAS akan memilih untuk berjuang bagi menegakkan agama Islam dan memelihara kesucian kalimah Allah, atau terpaksa akur dengan desakan pakatan, terutama DAP, dan memilih perjuangan politik semata-mata.

Seperti PAS Kedah yang kepanasan dengan isu penggondolan tanah hutan untuk pembalakan, Nik Aziz dan Haji Hadi juga sudah kepanasan sekarang dalam membuat keputusan.

Walau apa-apa pun, PRU13 sudah tidak lama lagi.  PAS akan senasib dengan DAP ( Guan Eng ), kerana masing-masing mengambil sikap berdiam diri.  Yang pasti, nasib mereka sebenarnya terletak ditangan pengundi-pengundi sekarang ini.

Artikel penuh :

KUALA LUMPUR 14 Feb. - Pas terus didesak menyatakan pendirian sebenar mereka sama ada selari dengan keputusan Majlis Syura Ulama parti atau majlis kepemimpinan tertinggi pakatan pembangkang berhubung isu... 

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik#ixzz2KywNPxvI

0 comments:

Catat Ulasan