Rabu, 6 Februari 2013

Isu Gangnam Style Di Pulau Pinang

Isu Gangnam Style di Pulau Pinang


Apa hebatnya Gangnam Style?


Heboh juga pasal gangnam style di Pulau Pinang.  Bukan takat dunia je dilanda wabak gangnam style.  Dari budak kecik sampai mak bapak budak, dari watak kartun, hingga orang betul, semuanya terikut-terikut dengan gangnam style.  Sampai ramalan pasal kiamat pun dikaitkan dengan gangnam style.


Maka heboh la juga pasal Psy yang dijemput ke Pulau Pinang atas tiket sambutan Tahun Baru Cina.  Ramai yang menganggap ianya suatu pembaziran.  Bagi saya, memang ianya suatu pembaziran.  Dan maaflah jika saya katakan, agak silap juga bila pembangkang menegur pasal pembaziran ini, ianya dianggap mempolitikkan isu ini.


Pada pendapat saya, dengan sejumlah besar wang yang digunakan semata-mata untuk menjemput Psy datang ke Malaysia, adalah lebih baik jika ianya digunakan untuk membiayai artis-artis tempatan kita.  Mungkin dengan sejumlah besar wang yang digunakan itu, ianya dapat memberi peluang kepada lebih ramai artis kita untuk mengambil bahagian.  Artis kita pun apa kurangnya, tengoklah kalau ada undian sms, duit yang terkumpul sampai berjuta-juta.  Begitu hebatnya artis kita.

Semoga, isu gangnam style ini menjadi satu pengajaran buat mereka yang menjemput Psy datang ke Pulau Pinang.

Dan tentang gangnam style, sekali lagi maafkan saya, jika saya katakan, apa hebatnya dengan meniru gaya haiwan seperti kuda.  Kita ni manusia, bukan haiwan.   Kalau kuda dapat tiru kita, itu baru benar-benar hebat!  Ni orang yang dah puas jadi orang, tetiba menari gaya kuda!  Agak kesian bagi orang yang menyanjungi gangnam style, biarpun atas alasan ianya satu seni.

0 comments:

Catat Ulasan