Sabtu, 9 Februari 2013

Ariel Sharon : Berita Terkini

Menurut sumber, Ariel Sharon sudah tidak lagi berada di dalam koma, malah sudah dapat memberi tindakbalas apabila ditunjukkan foto keluarga.  Dan juga memberi tindakbalas apabila mendengar rakaman suara anak lelakinya.

Setelah 7 tahun berada di dalam keadaan koma,  kerana mendapat stroke yang teruk pada 4 Jan. 2006, akhirnya beliau bangkit dari koma apabila dapat memberi sedikit tindakbalas.

Bermacam-macam cerita yang kita dengar tentang keadaan Ariel Sharon, ada yang memaparkan foto Ariel Sharon yang seumpama firaun, malah ada juga yang menyatakan semasa hampir koma, Ariel Sharon sempat menceritakan kepada setiausahanya tentang apa yang dialaminya iaitu balasan kerana menganiayai penduduk Palestine.

Sememangnya, biasalah keadaan semacam itu.  Sudah banyak kali saya mengalami /mendengar peristiwa di mana, seseorang yang sakit tenat yang sudah menghampiri  saat-saat kematiannya, namun Allah telah memberi peluang dengan 'menyihatkan' seseorang itu dalam jangkamasa waktu yang singkat.  Sekadar memberi peluang untuk mereka menikmati sisa-sisa hidup mereka.  

Pernah saya mendengar cerita dari saudara saya sendiri, di mana ibunya yang pada mulanya tenat, tetapi disaat-saat akhirnya, menjadi sihat sedikit, malah sempat meminta makanan seperti teh o dan nasi.  Malah beliau dapat makan dengan berselera sekali.  Namun begitulah hakikatnya.  Keesokan harinya, beliau meninggal dunia.

Berbalik kepada Ariel Sharon, saya amat yakin, masa untuk beliau berada di dunia ini sudah tidak lama.  Selama 7 tahun beliau tersiksa di alam lain.  Tidak di bumi, malah tidak juga di langit kerana kezaliman beliau.  Tunggu sahajalah nanti, sekejam manapun seseorang itu, pasti akan mati jua.

Rujuk Artikel :Hospital: Ariel Sharon responded to family photos, not in coma

0 comments:

Catat Ulasan