Khamis, 7 Februari 2013

Nik Aziz, Nasharudin dan Karpal Singh: Kisah Isteri Tua dan Isteri Muda

Kisah Isteri Tua dan Isteri Muda


Maka berkatalah Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir bahawa PAS cukup sayang dengan DAP.  PAS takut kalah PRU13 jika keluar dari Pakatan. PAS sanggup 'ceraikan' Nasharudin, tapi tidak mungkin dengan Karpal Singh (DAP).

*******************************************

Nasharudin sudah lama dalam PAS, maka sesuailah Nasharudin ni, kita anggap sebagai isteri tua.  Manakala Karpal Singh (DAP) ni, isteri muda, sebab baru berkerjasama dalam Pakatan dengan PAS dan PKR.  Dan dah jadi lumrah dunia, siapa yang tak sayang isteri muda.  Isteri muda ni banyak kelebihan!  Sama juga macam Karpal Singh, dalam perundangan pun dia cerdik, dia pun tegas.. Lebih tegas dari Haji Hadi dan Nik Aziz.

Dari segi layanan?  He..he..he... macam Tun cakap juga la.... Karpal Singh siap buat kek harijadi lagi, dan jemput Nik Aziz berkunjung ke rumah!  Tapi, tak pernah pula kita dengar mana-mana pemimpin PAS yang buat sambutan harijadi ( termasuk Nasharudin sendiri ) untuk Nik Aziz.  Ini lah kelebihan beristeri muda!


Tapi ingat! Adat dunia, kalau sang suami dah jatuh sakit, dan nazak, siapakah agak-agaknya yang akan sanggup menjaga sang suami yang sedang sakit?  Isteri muda?  He..he..he.. biasanya, yang muda ni akan cari pengganti yang lain.  Akhirnya, isteri tua jugalah yang akan menjaga sang suami hingga ke akhir hayat!


Sepatutnya Nasharudin kena tanya Nik Aziz, dia kena cerai talaq berapa.  Kalau talaq tiga, maknanya kena la cari 'cina buta' dulu. He..he..he....

0 comments:

Catat Ulasan