Jumaat, 1 Februari 2013

Kaji semula pemecatan Nasharudin

     Akhbar arus perdana hari ini menyiarkan ramai tokoh-tokoh PAS yang mahukan Majlis Syura Ulama memberi peluang kepada Nasharudin untuk membela diri.  Sememangnya, Nasharudin tidak diberi hak yang sewajarnya untuk membela diri.  Dan apa yang dilalui oleh beliau sememangnya tidak adil bukan sahaja dalam konteks organisasi malah dalam sudut hukum agama.


      Bagi saya, sudah-sudah lah, orang dah pecat, orang dah cerai, buat apa nak merayu lagi.  Buat jatuh air muka dan harga diri je.  Lagipun, tak kan Majlis Syura Ulama nak ambil balik Nasharudin, nak jilat balik ludah sendiri?  Sekurang-kurangnya, semakin hari semakin banyak pekung di dada PAS yang kita boleh tahu.  Dalam hal ini, macam kata-kata Haji Hadi, memadailah sekadar pengumuman dibuat secara terbuka melalui media.


     Yang penting sekarang, Nasharudin hanya perlu terus pandang ke depan.  Iktikad dalal hati apa yang beliau nak buat.  Dengan PAS atau tanpa PAS pun tak ada bezanya.  Di sisi Allah, tiada UMNO, PAS, DAP atau PKR.  Yang ada hanyalah tahap keimanan kita.  Lagipun, bila mati kain kapan warna putih je semuanya.

0 comments:

Catat Ulasan