Ahad, 17 Februari 2013

PAS Mungkin keluar pakatan?

PAS mungkin keluar pakatan
Maka berkata Haji hadi bahawa PAS mungkin akan keluar dari pakatan seandainya pakatan bersama DAP dan PKR merugikan agama Islam.   Entahlah, merugikan Islam atau kerana merugikan parti, kerana sudah ramai yang mendesak agar PAS keluar dari pakatan.



Ataupun, kerana sudah ada hukum yang dikeluarkan iaitu, memberi undi kepada PAS adalah haram!  



Walau apa-apa pun, PAS sememangnya sudah pun rugi sekarang.  Jika PAS keluar dari pakatan sekarang, masih sempatkah lagi untuk mereka menyusun atur calon untuk diletakkan di DUN dan Parlimen?  Atau terpaksa mengambil calon secara bidan terjun nanti?



Jika mereka tidak keluar dari pakatan sekarang, mereka akan rugi bila PRU13 nanti, kerana ramai yang tidak akan memberi undi kepada mereka kerana masih bersubahat dengan DAP dan PKR.



Yang menariknya, sewaktu memberi ceramah di Kg. Banggol Peradong, di mana asal terbitnya amanat Haji Hadi, Haji Hadi tidak sedikit pun menyentuh soal kalimah Allah, walhal isu itulah yang di nanti-nantikan oleh para penyokong untuk mengetahui pendirian PAS.



Yang pasti, kata-kata Haji Hadi itu ( keluar dari pakatan ) mungkin hanya sekadar ingin memujuk dan mengambil hati para penyokong akar umbi sahaja.


0 comments:

Catat Ulasan