Selasa, 12 Februari 2013

Isyarat Buat Guan Eng!



Lebih 80,000 orang telah menghadiri sambutan Tahun Baru Cina di Pulau Pinang.  Dan nampak gayanya, gesaan Guan Eng supaya orang ramai memakai baju merah, kuning dan hijau tidak dihiraukan langsung oleh orang ramai.  Orang ramai lebih suka untuk bertemu dan beramah mesra dengan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib.  Di samping menonton persembahan Psy dan juga Shila.

Apa-apa pun, ini adalah satu isyarat yang jelas buat Guan Eng, bahawa pengaruh beliau semakin berkurang.  Suka saya nyatakan, yang ramai-ramai menyertai perhimpunan yang dianjurkan oleh pembangkang, hanya berapa kerat sahaja yang benar-benar berhimpun untuk menyokong.  Yang ramai hanyalah untuk mendapatkan t-shirt free dan sedikit elaun jika ada.  Dan tidak kurang juga yang hanya ingin berseronok dan ingin menjadi penonton semata-mata.

Yang boleh Guan Eng lakukan sekarang ialah mengakui kesalahan dan cuba memperbaiki apa yang telah rosak!  Tetapi dengan jangkamasa PRU13 yang semakin hampir, nampak gayanya Guan Eng sudah tidak sempat berbuat apa-apa lagi.  Hanya menunggu kekalahan teruk semasa PRU13 nanti sahaja!

0 comments:

Catat Ulasan