Isnin, 28 Januari 2013

Nasharudin Dipecat!

Nasharudin Dipecat!


Nasharudin dipecat!

     Akhbar-akhbar hari ni, semua memuatkan kisah Nasharudin yang dipecat dari Majlis Ulama Syura PAS, yang bermesyuarat pada 13 Januari lalu.  Semakin hari, semakin ramai ulama yang benar-benar memperjuangkan Islam yang dikenakan tindakan oleh PAS.  Kalau dulu Hasan Ali, la ni  Nasharudin pula.    Agak-agaknya, siapa lagi yang ada di dalam senarai PAS yang akan dikenakan tindakan selepas ini.

     Kes yang terbaru ini, membuatkan ramai dari penyokong akar umbi PAS yang mula sangsi tentang perjuangan sebenar PAS, sama ada memperjuangkan agama Islam, atau sekadar untuk perjuangan parti semata-mata?  Kalau benar PAS memperjuangkan agama Islam, sepatutnya tindakan Nasharudin menyertai Najib dalam lawatan ke Gaza patut diberi sokongan.  Kerana Najib, Perdana Menteri Malaysia, dan seeloknya sewaktu lawatan tersebut, Nasharudin seharusnya dilantik sebagai mewakili PAS, sebuah parti yang memperjuangkan Islam.  Dan sedikit sebanyak Nasharudin boleh memberi pendapat dan pandangan dari parti PAS, dan menunjukkan sokongan dari parti PAS sendiri.   Dalam hal agama Islam atau untuk membantu umat Islam, sepatutnya tidak timbul soal parti.  Kita sebagai umat Islam sepatutnya, bersatu sebagai satu ummah.  Itu yang seharusnya berlaku.

     Kita tengok sajalah nanti, adakah Guan Eng atau Karpal Singh akan menjemput pemimpin-pemimpin PAS untuk mengadakan rombongan lawatan ke Gaza untuk membantu rakyat Palestine di sana.  Kalau betul macam ni, kalah Maharaja Lawak Mega nanti!

       Kesempatan ini juga, doa dan harapan saya, agar sahabat-sahabat saya di sana, iaitu dari Bridged al-Qasam, sentiasa di dalam bantuan Allah.  Syahid hanya selagkah di hadapan kamu, maka maju lah....

0 comments:

Catat Ulasan