Ahad, 20 Januari 2013

Bible Melayu disebar ke sekolah di Penang!

     
      


     Sekali lagi kita dikejutkan! Bukan gempabumi atau tsunami yang melanda, tetapi lebih hebat dari itu.  Kitab Bible telah diedarkan di sebuah sekolah kebangsaan di Pulau Pinang.  Diedarkan kepada murid-murid yang pulang sekolah, dan tidak mengira bangsa serta agama. Pada waktu petang di hadapan Sekolah luar gate depan sekolah, seorang ibu menyaksikan sebuah kereta berlesen PGJ 9002 dimana 3 orang lelaki cina dan 1 orang perempuan cina telah mengedarkan bible bahasa Melayu pada pelajar-pelajar Melayu Islam secara rambang.

     Wah..wah..wah.. berani sangat nampaknya!  Elok sangat menteri dah kerah KDN dan polis siasat siapa pelakunya.  Apatah lagi gambar si pelaku berjaya dirakam menggunakan telefon bimbit.  Tapi, yang menjadi persoalan, mengapa sekolah di Pulau Pinang, yang mana Guan Eng menjadi Ketua Menterinya?  No plate kenderaan pun dah dapat dah.

 

     Sememangnya, pihak berkuasa patut mengambil tindakan yang amat tegas dalam hal ini.   Tapi, nak buat camno.. kalau dah ada orang Melayu yang beria-beria sangat nak kebebasan dalam beragama.  Lantang lagi suaranya di hadapan ahli forum yang pelbagai bangsa dan agama.   Tapi, bila timbul isu besar macam ni, elok pula diamnya....

     Dan, kita nak dengar juga la, dari pihak pemimpin PAS, apa pula komen dia orang dalam kes ni.  Tak kan nak diam je kut?  Jangan la asyik nak kondem kerajaan juga.  Patutnya, dalam hal-hal agama macam ni la PAS nak lantang suaranya.  Jangan lah jadi macam peribahasa 'sudah terhantuk baru terngadah', masa tu, menyesal dah tak guna.  Macam isu kalimah Allah juga, bak kata orang tua-tua, telajak perahu boleh undur, terlajak kata buruk padahnya!

 

0 comments:

Catat Ulasan