Khamis, 31 Januari 2013

Jangan Cemar Nama Allah

   

Jangan Cemar Nama Allah


 Jangan Cemar Nama Allah


      Bekas Ketua Hakim Negara, Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim semalam menegaskan penganut agama lain tidak berhak untuk menuntut kesamarataan dalam soal beragama termasuk penggunaan kalimah Allah.  Beliau turut berkata, penggunaan kalimah Allah sememangnya amat berkaitan dengan kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan dan langkah mempertahankannya daripada dicemari pihak tidak bertanggungjawab merupakan jihad yang perlu digalas oleh seluruh umat Islam.


     Sememangnya, ia merupakan jihad bagi umat Islam untuk menjaga kesucian kalimah Allah.  Kita mengaku kita cintakan Allah dan Rasul.  Seperti kita mencintai seseorang, sanggupkah kita membiarkan orang menghina nama kekasih yang kita cintai?  Tidak adakah perasaan marah di hati kita?  Seharusnya, memang kena begitu caranya.  Dan sepatutnya, jika kita mengaku cintakan Allah, seharusnya kita harus lebih marah lagi jika ada pihak yang ingin menghina nama Allah!


     Sewajarnya jihadlah yang sepatutnya.   Amat malanglah bagi PAS, jika amanat Haji Hadi mengatakan jihad untuk menentang UMNO, tapi tidak pula mengatakan jihad untuk menentang DAP yang terang-terangan ingin mempersendakan kalimah Allah.  Malah Tok Guru Nik Aziz nampak makin mesra pula dengan Karpal Singh!  Nampaklah ini perjuangan PAS yang sebenarnya.

   

0 comments:

Catat Ulasan